Wednesday, August 15, 2012

ceritera aku...

Assalamualaikum, lama sungguh tak bertamu di blog sendiri..mesti ada seseorang yang itu rindu menunggu post2 terkini..sori beb, tak dang...

Hari ni 15 Ogos bersamaan 26 Ramadhan, genap usia Adilha Darwisya 3 bulan dan pada 19 hari bulan ni usia Adriana Insyirah 18 bulan...juga hampir 8 bulan tinggalkan PUO...sekejap sungguh masa berlalu...

Alhamdulillah dipermudahkan Allah segala urusan...bila dikenang balik, setiap masalah yang datang sama ada di undang atau tak, Allah anugerahkan penyelesaiannya..ada yang cepat ada yang sedikit lambat..semua tu bila dimuhasabah balik adalah untuk menguji kita kan...tapi yelah, masa masalah tak selesai lagi, macam2 kita rasa..beratnya masalah tu..seolah2 tak nampak penyelesaiannya..sesungguhnya Allah Maha Penyayang...semua terjadi ada hikmahnya..Alhamdulillah...

Alhamdulillah..tahun ni dapat berterawih di surau n berjemaah lebih banyak dr tahun lepas coz duk kg ada orang jaga anak..yelah buat semana yang mampu janji jgn tinggal langsung...Bulan Ramadhan banyak keberkatannya..rugilah...teringat masa pregnant kat Insyirah dulu..berterawih n bertadarus al-Quran ngan ina sampai ke sudah..lagipun masa2 tu amat berharga, kerana kami tau lepas ni tak ada dah peluang tu...mana ada suami di sisi nak bagi isterinya duk rumah lain..kan..kan..

layan lagu raya jap...



lepas raya ni, aku tak duk bawah JPA dah..dah kena jadi Pegawai perhubungan n Latihan Industri... macam tak best je kijo gitu... tapi tak leh nak elak dah...terima jelah..ada hikmah di sebalik semua tu..kan..kan..

Nak share perkembangan anak khs utk tatapan cik ina...

TELATAH KAKAK:
kakak loni dah pandai cakap..sebut apa pun bahasa apapun dia leh ikut...pandai nyanyi..(nenek-nenek sikokok tiga memang feberet dia..walau dah di betulkan dia tetap sebut gitu) burung kakak tua...bapaku pulang dari kotak..selawat solatullah salamullah, satu-satu saya sayang Allah..banyaklah... kalau dengar muzik rancak, berjoget2 lah dia..kalau dengar azan kat TV duk senyap..tp kalau azan sebelah rumah cepat2 cari orang..takut coz bunyi kuat...nakal sikit, kalau dia main benda yang orang tak bagi, dia akan duk senyap2 belakang kerusi..suka minum air teh, klau makan ngn biskut dia akan kata jilaaat, celuuup dan makan!..dia juga bekeng,..kalau ngusik dia dia akan marah kita..."Apo nie!!) kalau cari orang atau benda tak jumpa dia akan kata "mama tinggal syirah" "susu tinggal syirah".. dia ngan adik pulak... baik tapi ganas... kalau adik nangis kita berkejar2 ngan dia nak bgi susu kat adik..kalau tak, dia tonyoh susu dalam mulut adik.. kalau adik nangis dia akan kata " adiiik....tido la,,,"suka sangat letak muka dia kat tangan adik..nk adik sentuh muka n hidung dia...pastu dia akan kata "ni tangan adik, ni pun tangan adik jugak, ni kaki adik" lepas tu kalau dibiarkan dia akan tarik atau cekik tangan@kaki adik...masa tu kena la marah..kalau saya marah dia, dia akan panggil "mama..mama.."sampai saya respon jawab ye...pastu dia gelak2 la..kita pun jd nak tergelak jugak...

 

 TELATAH ADIK
Adik dah pandai senyum n gelak tak bunyi suara..juga pandai membebel kalau kita lambat ambil atau bagi susu..adik ni, murah senyuman, tak perlu di agah pun kita anggap kening je dia dah sengeh2...and setakat ni mudah dijaga n mudah tido...siap2 mandi tido..harap sampai ke besar lah...bilalah cik ina dia nak datang tengok dia...





Ok...sekian dulu..ada masa saya post lagi...SELAMAT HARI RAYA E'DUL FITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN... SEMOGA 10 TERAKHIR RAMADHAN NI DIMANFAAT SEBAIK MUNGKIN INSYA ALLAH...


LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin