Monday, August 19, 2013

DOA, TABAH, SABAR & IKHLAS...

Assalamualaikum...
en.suami baru je pegi Sabah seusai subuh td... sekejap je main ngn anak2... anak2 pun mlm td kul 7 mlm dah tido sampai ke pagi... mengantuk sgt la tu...

maka hari ini bermula episod baru dlm hidupku... dunia bersama anak-anak tanpa cik nor... Cik nor dah kawin raya ke 3 ritu... minggu sebelum ni, x terasa coz masih ada en suami membantu... hari ni amat terasa... sampai x sempat nk sedih2 kena tinggal coz sibuk urus budak2 utk antar umah pengasuh baru...

Budak2 ni pun macam2..sebelum ni, kalau terbangun awal pun, pandai je main sendiri. tapi hari ni, sorang nak dukung, sorang duk pegang baju ikut ke mana aja.. sambil mulut duk pot pet cari alasan x nk g umah ibu...
"kakak takut duk umah ibu"
"kakak nak ikut mama"
"kaki kiri kakak sakit"
"tangan kakak sakit"

semua tu alasan...

lepas siap semuanya, hantar dulu anak2 ke umah ngasuh, pastu baru dtg balik umah ambik raga n beg...LELAH...

tp, alhamdulillah lancar...kakak tak nangis masa nk tinggal... siap tanya lagi, "ada lagi ke barang nk ambik".. anak oh anak....baiknya hatimu...

Tp kena fikir positif, ada hikmah atas semua ni... DOA,TABAH, SABAR, IKHLAS.... Rabbi Yassir Wala Tuassir...




LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin