Monday, August 19, 2013

DOA, TABAH, SABAR & IKHLAS...

Assalamualaikum...
en.suami baru je pegi Sabah seusai subuh td... sekejap je main ngn anak2... anak2 pun mlm td kul 7 mlm dah tido sampai ke pagi... mengantuk sgt la tu...

maka hari ini bermula episod baru dlm hidupku... dunia bersama anak-anak tanpa cik nor... Cik nor dah kawin raya ke 3 ritu... minggu sebelum ni, x terasa coz masih ada en suami membantu... hari ni amat terasa... sampai x sempat nk sedih2 kena tinggal coz sibuk urus budak2 utk antar umah pengasuh baru...

Budak2 ni pun macam2..sebelum ni, kalau terbangun awal pun, pandai je main sendiri. tapi hari ni, sorang nak dukung, sorang duk pegang baju ikut ke mana aja.. sambil mulut duk pot pet cari alasan x nk g umah ibu...
"kakak takut duk umah ibu"
"kakak nak ikut mama"
"kaki kiri kakak sakit"
"tangan kakak sakit"

semua tu alasan...

lepas siap semuanya, hantar dulu anak2 ke umah ngasuh, pastu baru dtg balik umah ambik raga n beg...LELAH...

tp, alhamdulillah lancar...kakak tak nangis masa nk tinggal... siap tanya lagi, "ada lagi ke barang nk ambik".. anak oh anak....baiknya hatimu...

Tp kena fikir positif, ada hikmah atas semua ni... DOA,TABAH, SABAR, IKHLAS.... Rabbi Yassir Wala Tuassir...




Tuesday, April 30, 2013

Budak2..


 Di kala ini, dua -dua anak dara sedang membesar.. yg kakak dah hampir 2 tahun 3 bulan.. adik pulak tengah bulan 5 ni cukup setahun...

Memang nampak beza masa kakak nk umur setahun n adik sekarang ni.. nampak sangat adik ni manja2 n memang x bersedia nak dapat adik lagi..hihi... kakak dulu memang dah  nampak berdikari, dah boleh cakap n ajuk cakap..adik ni, membebel bukan main banyak tp x jelas n x boleh ajuk cakap lagi..huhu...

Mamanya pulak baru timbul kesedaran hujung minggu nk bawak anak2 g jalan2..sebelum ni, hujung minggu nk duk rumah je.. alasannya, nak rehat n dah boring 5 hari bawak keta... kesian anak2...

Keje kat LI pun bermusim..time sibuk, memang x dan tangan, tapi time x da keje memang tak de langsung.. apa nak jadilah...



so, layan tengok2 gmbarlah buat pengubat rindu pada mereka yg sudi...esp pn astalavista...

 


KENANGAN SEMUSIM SEABAD TERASA...

Assalamualaikum n salam Selasa...
Hari ni, 30 April 2013...petang ni abah datang ambik..yes! yes!
Suka sangat...

ujung minggu baru ni mengemas almari buku la kununnya..nak buang apa yang rasa2 memang dah x guna n x berguna lagi utk era sekarang... banyaknya ialah yg berkaitan ngan JPA PUO.. sayang pulak nak buang...KENANGAN WEH!..

Bayangkan sejak pindah awal bulan 12 2011 dulu, nilah kali pertama kemas balik almari buku... x tau nak kata MALAS ke SIBUK... campur dua-dua jd ok gak.. coz time x sibuk, nak kemas "dtg hasutan MALAS"..









nilah item2 yg dijumpai.. sayang nk buang..ada yang disimpan balik, ada yg dibuang ngan berat hati...huhu..
 
 






















Wednesday, February 20, 2013

HAPPY BIRTHDAY KAKAK...

19/2/2013- Selamat Ulangtahun Kelahiran ke 2..kakak...mama dah rancang nak beli kek ada gambar Dora, spongeBob, Angrybird, Wonderpet, tapi kakak pulak tak sihat...demam panas.. so, kita tangguh sampai kakak sihat n berselera nak makan...

Dah 2 Tahun usia kakak...Alhamdulillah n syukur ya Allah kerana masih memberi kami peluang untuk bersama dan memohon pada Mu supaya di panjangkan usia kami ke arah kebaikan...

(  entry akan disambung selepas mood menulis dtg...x dok mood nak menulis coz demam n sakit gusi selepas cabut gigi kemarin dulu... )

Sunday, January 13, 2013

Permulaan 2013...

Assalamualaikum...hepi, sedih, lapang,serabut, boring, sibok...semua tu dialami oleh semua orang ikut pada keadaan harinya... lumrah kehidupan..apa yg kita leh buat SABAR n SYUKUR... alhamdulillah...hidup lagi kan???

x rasa apapun naik tahun 2013...azam tahun baru pun x dan nak fikir coz keje tahun 2012 ada lagi n sentiasa bersambung2...maknanya azam pun banyak yg bersambung.. cuma ayat biasa lah kan " Jadi lebih baik dari tahun lepas"..cuma pengertian tu atas empunya diri...kan?

Kakak pun dah nak masuk 2 tahun pada 19/2 ni...adik pun dah nak masuk 8 bulan 19/1 ni.. bila tengok darwisya yang dah pandai panjat meja jepun, terasa macam cepatnya masa berlalu..kakak pun dah boleh n faham bila bercakap ngan dia..lagi terasa cepatnya!! Tahun ni usia pun dah masuk angka 3..huhuhu....30 tahun dah hidup..Syukur Ya Allah atas nikmat kehidupan... Jadikan aku insan yang beriman dan bertuah di dunia dan akhirat..amin...

Namun aku rindu atas kehilangan... Arwah mek, puan astalavista, kawan2 @JPA, PUO, kawan2 sebelajar, n segala kenangan terindah suatu ketika dahulu...




LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin