Wednesday, November 5, 2014

ADELIA RAHEEMAH....

Tunggu punya tunggu akhirnya 22 OGOS 2014, 11.57 minit malam...barulah adel nk keluar...Fuh!! alhamdulillah... terlebih due sehari... mama ambik cuti seminggu awal kot2 adel nak keluar awal seminggu mcm kakak-kakak... Puas hati mama menunggu, segala benda mama makan...

Lahir dengan 3.4kg..kedua terberat lepas kakak syirah (3.9kg) kakak Wicha (3.kg)... alhamdulillah sihat n selamat... anak baik, tak menyusahkan mama.. dengar mama cakap, kat rumah pengasuh pun baik2 aje... semoga terus jadi baik n dapat senangkan hati semua orang yang menjaga..

Nama adelia raheemah memang nama yang mama pilih sejak dr tahu pregnant lagi... nama raheemah adalah nama arwah mek (nenek)yang telah kembali ke rahmatullah pada 23/09/2012.. aku sgt sayang n rapat dengan arwah.. setiap kali cuti zaman belajar duk rumah mek jadi tukang masak.. masa lahir ke kakak-kakak pun rumah mek lah tempat duduk kalau umi g keje... segala kenangan bersama sentiasa segar di ingatan... jadi aku berharap dengan berkat nama tu, adel dapat jadi seperti mek... seorang yang amat tabah sehingga akhir hayat, ibadat yang kuat, sentiasa bertahajud,dhuha,mengaji quran, rajin, baik, memahami, pemurah... perkara yang paling kagum ialah pemurahnya.. tidak ada anak kecil yang datang jumpa beliau balik dengan tgn kosong.. mesti dia bagi duit.. alhamdulillah dpt pindah ke PKT hikmahnya aku sempat jumpa mek buat kali terakhir dlm 3 jam seblm meninggal.. sepanjang bwk kereta balik kg, hati duk sebut "mek, tunggu kak"berulang2 kali... bila sampai terus jumpa, perkataan pertama mek sebut, "mek sakit..." hanya mampu aku kata "SABAR mek".. n saat mek nak bertemu Ilahi, yang mampu aku doakan.. "Ya Allah, permudahkanlah..." alhamdulillah memang Allah permudahkan segala urusannya... terasa bangga bila semua orang sebut tentang  kebaikan n kelebihan arwah... n sampai sekarang wall laptop aku tetap dengan gambar arwah.. supaya tiap kali buka, tengok wajahnya yang sedang senyum, al-Fatihah disedekahkan khas untuknya.. tapi aku tak pernah mimpi pun jumpa mek.. teringin nak jumpa di alam mimpi...nak peluk..

Tiap kali adel nak nangis, aku mesti sebut "jangan nangis... jadi mcm mek, tabah sokmo" (padahal adel lapar nak susu..dah 4 jam x minum susu...dahnya tido lama sgt..)... amin...amin.. semoga mewarisi segala yang terbaik mcm mek... kalau wajah adel ada org kata mirip wajah mek lagi aku suka...


LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin