Monday, November 16, 2009

Masa Lapang Di Hari Sabtu..

Mengisi masa lapang yang terluang, elakkan dari terbuang..Hujung minggu nan syahdu, diisi masa dengan beberapa aktiviti jalan-jalan ambil gambar bersama kawan nan satu yang akan berpisah beberapa jam selepas ini selama lebih kurang sebulan..

Sabtu.."REUNION warga PASTI bersama-sama adik PASTI.."

Masa umur 6 tahun dulu, aku pernah menjadi warga PASTI.. di sini, kami berkumpul, sama dalam pengajian, kami belajar membaca menulis, semoga ALLAH berkati.. Alhamdulillah..

Kini, 20 tahun dah berlalu..melihat pakaian n adik2 Pusat Asuhan ni, menggamit memori yang lalu..Masih ku ingat...kawan-kawan sepermainan..(bukan seperjuangan sebab time tu bukan pulun pun belajar..) ustazah-ustazah yang baik2..doa2 yang diajar, amalan2 yang diajar, yang paling aku ingat cara makan ikut sunnah Nabi.. masa tu tak tau pun hikmah di sebaliknya..bila dah besar panjang ni baru faham..

Dulu masa IHTIFAL PASTI, kalau tak silap aku masuk nasyid..tapi bukan solo la.. agaknya ustazah tau kot, kalau aku jadi solo, maybe hujan pun turun...

Baju sekolah PASTI aku ada sampai 5 pasang..tak taula kenapa over banyak..maybe sebab anak sulung..umi abah excited kot..he..he..


agaknya, macam ni la gaya aku masa 20 tahun yang lalu..

Hotel yang menjadi tempat kunjungan..zaman dulu kitorg buat iHTIFAL kat sekolah je..

Relaxminda: Kat mana la baju hijau aku...


No comments:

Post a Comment


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin