Friday, May 21, 2010

Tunggu Terus Menunggu...


tik..tok..tik..tok...

begitulah seharian...masa sebegitu pantas..langsung meninggal terus tanpa perlu diminta untuk menunggu..yang pasti tak kan menunggu..

Menunggu atau menjadi yang ditunggu memang berbeza.. Menunggu sesuatu yang ditunggu kadang kala boleh sampai tahap memboringkan dan mencabar kesabaran..umpama menunggu pelajar datang buat hafazan..sangat-sangat mencabar jiwa dan perasaan..

Menunggu sesuatu yang menggembirakan?? teramat lama sangat masa berlalu..setiap detik dan saat yang berlalu bagaikan beribu tahun menanti..umpama menunggu seseorang yang istimewa..

Menunggu sesuatu yang separuh mungkin pula ibarat menunggu bulan purnama muncul..kalau awan melindungi bulan, maka sang purnama pun malu nak menonjol diri..yang menunggu dan menantinya separuh bulan, penuh rasa kecewa..

Menunggu sesuatu yang mustahil, ibarat menunggu bulan jatuh di riba..yang mana mustahil teramat..kalau terjadi pun sesuatu yang berada dalam Kuasa Ilahi..Alhamdulillah..

Semua yang terjadi dalam hidup insan ini, semuanya adalah percaturan Ilahi Rabbul Aalamin.. Dugaan yang terjadi, andaikanlah ia penghapus dosa-dosa kecil..Suka kan!!... Tapi berdoalah, semoga dugaan tersebut, bukan bencana dari Allah..Na'uzubillah min zaalik..

2 comments:

  1. zatul..betul tue..biarlah dugaan satu ujian supya kita lebih sabar..bukannya bencana..nauzubillah...

    ReplyDelete
  2. Insya Allah..kena lebihkan SABAR..

    ReplyDelete


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin