Wednesday, October 14, 2009

Memandai je...



Alkisah di tengah malam....


Tiba-tiba timbul keinginan nak buat brownies ejay..nak tunggu ejay hantar alamatnya berubanla agaknyer..(jgn marah ek)..
Semua bahan memang dah lama disediakan, cuma menanti masa yang sesuai je.. so, malam tu lah yang sesuainyer.. sebenarnya berkebetulan nak bagi something sebagai menghargai jasa-jasa baik kawan2 yang tolong menyenangkan urusan semasa pertandingan pidato minggu lepas.. nak bagi duit, depa tak mau..(aku pun tak dok duit)..
adun mengadun,tambah-menambah..siaplah adunan utk dibakar...
Tepat-tepat jam 12 malam aku masuk dalam oven...
After that, bila dah 45 minit(sepertimana yg disyorkan oleh chef ejay) ...
Tiinggggg!!!!!
Aku pun ambik garfu n cucuk..paruparupanya...yang tengah enggak masak lagi dong...buktinya??? anda pun tau...
aku tambah lagi 10 minit...
masa tu ia dah jadi camni.....
nak hampir sama tinggi dengan gunung everest ke...
Tiiingggggg!!!!
kucucuk lagi...alhamdulillah tak melekat..tapi aku cnpius, n buat tertnya2...macam kek je... tapi sebab Innamal A'mal Bin Niat, maka ku tetap namakannya Midnight Brownies.. kalau ada pertikai kenapa rupa atau rasa dia pelik???aku akan jawab sebab buat tengah malam buta..
Yang sedihnya, aku tak sempat nak merasa bcoz, pagi tu terlewat bangun n i'm fasting..insya Allah.. ku jemput sorang sahabat ni utk jadi penilai, pengomen, utk brownies ni.. dia kata...Sedap.. Ok...(syukur..tapi ada jugak kerisauan kalau pengetest ni tipu sunat...hu..hu..)
Pagi ni, pagi2 lagi buka blog si atiey ni, tengok rupe brownies dia yg zaman dulu kala.. laaa..dia punya lagi pekat..rupanya aku yang memandai..orang suh letak 4 biji telur, aku tibai sampai 5 bijik..tu yg agknya jd cair..huhuk....
Impian Zatul: So, tak sabar2 nak tunggu pak bilal azan maghrib..jagn lupa ye pak bilal, azan maghrib malam ni..

No comments:

Post a Comment


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin