Wednesday, October 28, 2009

SEMOGA KALIAN BERJAYA..

Sekejap je masa berlalu..
memang masa terlampau mengejar kita sehinggakan kita seringkali ketinggalan..
pejam celik pejam celik...
minggu ni dah dikira minggu terakhir sesi kuliah bagi pelajar sem.1..
minggu depan dah minggu ulangkaji.

Di saat ini aku sering memikirkan

* ok kah p&p aku?
* pelajar fahamkah apa yang diajar(lahiriah n batiniah)
* puashatikah mereka dengan cara pengajaran aku..(aku rasa dah ajar sebaik mungkin..)
* bolehkah diorang ingat apa yang aku ajar untuk seumur hidup..(tutup aurat,pakai sarung kaki, pakai skaft,jgn bersentuhan ngn lelaki bukan mahram dll)
* ingatkah diorang ceramah free yang sentiasa didengar dalam kelas..
* marah kah diorg bila aku tegur...





Harapan aku:

  • semoga kalian ingat apa yang ustazah ajar..
  • semoga kalian berbahagia dunia akhirat..
  • semoga kalian amalkan apa yang dah ustazah ajarkan..
  • semoga kalian tidak lupa ilmu yang diajar
  • semoga kalian tidak berubah ke arah yang tidak baik bahkan dapat jadik lebih baik lagi..
  • semoga kalian ingat nasihat ustazah selalu..
  • semoga kalian sentiasa doakan kat ustazah jugak..


Seringkali juga aku terfikir;

  • beginikah perasaan guru2ku dulu bila masa dah nak abis belajar..
  • beginikah harapan guru pada diri aku..(insyaAllah aku harap aku masih ingat nasihat guru)
  • beginikah impian guru apabila anak didiknya dah menjengah ke dunia baru..
  • sukakah guru bila anak didiknya dah berjaya..


Tapi sering aku kesal bila;

  • anak didik ku terpesong dari apa yg aku ajar..bukan tak faham, tapi tak mau faham..
  • anak didik ku yang pada mulanya budak baik, last semester jadik budak nakal..
  • anak didik ku yang buat-buat lupa apa yang aku ajar..


Ingatlah kalian;

  • sekali kalian dah jadi anak didik ustazah, bermakna sampai bila2 pun tetap dikira anak didik ustazah..
  • sekali ustazah dapat laporan kalian bermasalah, ustazah akan kesal dengan kalian..
  • sekali ustazah jumpa kalian tak menutup aurat, masa tu lah kalian akan dapat ceramah perdana secara live...

budak-budak selalu kata "ustazah keciklah, macam student.." nak buat camner..dahnyer tumbesaran dah terbantut...tapi OK Wat! slim gitu...

No comments:

Post a Comment


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin