Friday, July 17, 2009

Aksara Cinta Nadra @ Maria

Nadra Maarof sewaktu bersama ibu angkatnya Siti Aminah


Teringat kisah dia yang terpahat dan tak tersengaja aku beli kat Kedai Muda Osman,Pasir Puteh yang bertajuk " ATAS NAMA CINTA"..hasil karya ISA KAMARI.. tak tau pun kisah apa. tapi bila baca pengomen2 dia orang hebat n diorang duk kata buku tu best..so aku pun beli la..
Lagipun, abah pesan, nak tau buku tu bagus tak bagus tengok pada tulisan pengomen buku.. kalau yang komen tu orang hebat macam karyawan negara/luar negara/ para pensyarah U komfem buku tu bagus n harus dibeli..

Jadik, memang tak nyesal la beli buku tu..lagi pulak, bila abah cerita sikit tentang Nadra @ Maria ni sape, sejarah ringkas hidup dia tapi masa tu dia tak meninggal lagi.. so aku pun baca sampai habis..

Rasa macam kesal sangat dengan apa yang berlaku.. kenapala, tak boleh nak selamatkan nadra ni masa tu.. Kesian dia..baru nak kenal Islam dah dihalang..
Tiba2 Hari Selasa baru-baru ni, En.Syed masuk bilik n bagitau yang nadra dah meninggal. terkejut aku.. beritanya ada terpampang di NST hari tu..

Aku amat berharap dia masih Islam, tapi dia tak bagitau orang lain.. itu, antara dia dengan Allah.. Nak doa pun, takut dia dah keluar Islam..

1 comment:

  1. a'a...ainul banyak baca kisah dia dalam majalah dulu2..tapi takda pulak buku dia...masa zaman skolah dulu ingat lagi nasyid tajuk natrah

    ReplyDelete


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin