Saturday, August 8, 2009

The Amazing Quran

Ramai Tokoh Islam dari barat yang memeluk Islam selepas mempelajari dan mendalami isi Al-Quran.. antaranya :

* Dr Gary Miller - beliau ialah Pakar Math dan Teologi..(ala2 usuluddin). berasal dari kanada dan memeluk Islam pada 1978 selepas dihadiahkan oleh kawannya sebuah Tafsir Quran.. Dia dah buat satu buku tajuknya The Amazing Quran yang menceritakan ketakjuban kandungan Quran..Dr. Daniel kata, buku tu ada diterbitkan kat Penang coz kat sana ramai pelancong asing datang..nanti kalau berpeluang ke penang, nak cuba cari..


*sorang lagi Cats Steven.. yang ramai kenal...sekarang ni lebih dikenali Yusof Islam - dia pun masuk Islam selepas membaca isi kandungan Al-Quran yang dihadiahkan oleh saudaranya... Yusof Islam pernah berkata yang kata2nya ditujukan kepada kita: "kenapa Orang Islam yang lahir dari keluarga Islam (baka) mengagung2kan budaya barat yang mana orang barat sendiri pun sedang meninggalkannya.. diibaratkan sebuah Kapal Barat sedang tenggelam di lautan, semua yang didalamnya melompat keluar utk menyelamatkan diri berenang ke Kapal yang selamat (ISLAM).. tetapi orang yang di kapal selamat terjun, berenang ke arah kapal yang sedang tenggelam.. fikir-fikirkanlah....

sape nak berkenalan ngan Yusuf Islam sila layari http://www.yusufislam.com/ ... nati tolong kim salam eh..
so, kita ni boleh je nak jadi macam kawan dr. Gary Miller n sedara yusuf Islam ni.. hadiahkan kawan non muslim tafsir Quran versi english ke..
Arkitek Bangsa : cuba try test kat pelajar non muslim esp. student Pend. Moral ngan Tamadun..

No comments:

Post a Comment


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin