Sunday, August 16, 2009

MANA SI DIA....

Hari ni aku masak sedikit special..lain dari hari kebiasaan..KENAPA??? sebab hari ni hari ahad CUTI n AKU LAPAR n TERLEBIH RAJIN kot...so, aku ajak la si dia (bukan SUAMI aku ek!!) untuk menyantap hasil kerajinan aku minggu ni..

Sebelum sesi masak-masak d
iadakan..aku mulakan hariku dengan KOPI RADIX (peninggalan abah masa datang ipoh dulu2..) n ROTI (peninggalan Cik PFA)... lepas aku kebas roti tu 2 keping, teringat si PERSONA dah 3 minggu tak dimandikan...dah tak mempesona jadiknya.. Jadi aku ambik keputusan nak mandikan kereta dulu...

Jam dah menunjukkan hampir jam 10.30 pagi.. disebabkan dapur ngan ruang tamu tu dekat, tangan menumbuk, mata tengok TV.... heheh.. diringkas cerita, siaplah hasil juadah tengahhari utk di ngapp...

SOTO MAK SITI & SATE ZATUL

Kenapa aku letak nama SOTO MAK SITI?? Sebab guna perencah MAK SITI… tapi ikhlas aku bagitau, kalau guna resepi PUAN SITI (my mummy) lagi best.. saje je cuba..
Kenapa sate tu nama SATE ZATUL?? Sebab memang aku yang buat, walaupun ada jugak intai-intai dalam buku resepi..heheh...


dan yang lebih sedap lagi, kordial sirap tu..maklumla lepas berpenat lelah di dapur, dapat minum air tu, lega rasanya...

Yang ditunggu belum lagi tiba... jadi aku makan dulu nasi impit ngan tom yam(semalam punya daa..) nak buang, nati membazir...

ni la tomyam tu..



ku tunggu lagi..sesekejap aku tengok kat luar...tapi si dia masih belum muncul..

Si PERSONA yang siap dimandikan...

makanan atas meja seolah2 memanggil2 suh makan dia.. jadi, nak ambik hati, aku makan la sikit...nak rasa la, mana tau ada yang terlupa nak masukkan...

cubaan pertama... Mmmm..boleh la...

Cubaan kedua...Mmm..nyummy....


Jam dah hampir kul 5, tapi si dia belum sampei... makanan utk tengahari dah naik taraf jadi makan petang lak... namun ku setia menunggu n menanti sampai dia datang...


ZaTuL: jangan jadi makanan tong sampah udah...

4 comments:

  1. sedapnya soto..;)pndai eh puan isadli masak.he

    ReplyDelete
  2. jeling2 dari buku boleh la...mertua saya pandai masak..so kena la rajin2 sikit ke dapur loni..heheh...

    ReplyDelete
  3. rajinnya pn.zatul nie..banyak mal ooiii masak..kalaula ainul dok sana...tak sesekali lepas pluang huhu

    ReplyDelete
  4. kalau ainul duk sini, ainul la yang tukang masaknyer...

    ReplyDelete


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin