Monday, August 24, 2009

Kisah Hari Ke-3..

Alhamdulillah..hari ni dah masuk hari ke -3, cepat betul masa berlalu, rasa macam baru kemarin mula puasa.. tu la antara tanda2 kiamat.. masa berjalan pantas, sampai kita tak terkejar.. sedar2 dah habis satu hari... Aku pun masih lagi selamat untuk berpuasa..alhamdulillah...

Hari mula-mula masuk kelas utk Ramadan 1430H.. alhamdulillah la kelas hari ni, mula waktu pagi n sampai tengahri je.. so, energy masih on.. elok lagila.. tapi dekat2 detik 1.30 tu, dah nampakla muka sorg2 ni monyok dah..yelah sebelum ni, abis kelas berderu-deru ke kantin yg duk sebelah tu.. sebelum ni, time tenghari lah, segala macam aroma bau masakan duk terawang2 dalam kelas ST 1 tu.. memang menggoda budak2 kelas.. sebelum ni, ada je, "ustazah, bau ayam goreng lah" macam ayam goreng tu duk memanggil depa..berhantu sungguh ayam tu..

Tapi sekarang ni, puasa, jadi tak ada lah bau apa2 yang memang mengganggu proses P&P aku n mereka...suasana pun sunyi je..sebelum ni, memang riuh masa tu.. sebab duk sebelah kantin...

Sorang budak kat kelas ni, muka sebijik mcm pelakon cerita bio-nik.. tapi budak ni lagi smart la.. budak pun baik, berjurus, suka bertanya..i like it!... so utk tadarus pun, aku dah tarik dia join...

Sorang lagi, aku jumpa masa p bazar hari pertama puasa.. rupenye die tolong jiran dia jual-jual kat bazar. ..so, jumpa kat kelas hari ni aku bagitau la penambahbaikan utk air jambu hijau + asam boi yang dia jual.. aku kata "kalau asam boi tu ditambah lagi lagi sedap..sebab yg ustazah beli hari tu kurang rasa asam boi..pastu, letakla sebijik 2 asam boi dalam plastik air tu...lagi sedap.." budak ni,kata "ok,nanti dia buat.." pastu dia bagitau satu rahsia... "kalau ustazah pegi dekat-dekat waktu nak berbuka, lagi murah n kadang-kadang dapat free.." aku kata.."kalau umah dekat takpe la,kalau tak ustazah kena berbuka kat gerai kamu la jawabnya.."..dia tersengih-sengih..

sebelum keluar kelas, sempat lagi " nanti petang ni, ustazah datang la" aku senyum je...

ZatuL: Aku tak berani mita budak tu bagi free.. sebab kedai tu bukan dia yang punya tapi AHMAD ALBAB yang punya...he..he..kang dia bagi tiap2 kali jumpa..naya jiran dia...


ReLaXMinDa : SELAMAT BERPUASA, REBUTLAH SEGALA PELUANG YANG ADA...

No comments:

Post a Comment


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin