Friday, August 21, 2009

Miss Gyver VS Mrs Gyver..

hu..hu.. ginilah jadiknya bila tak ada orang lelaki kat umah...

Kisahnya bermula apabila paip air kat luar rumah ku bocor.. satu je cara yang aku tau, kena tukar kepala paip dia.. Lagi malang nasibku bila petang tu kawan ku yang bernama samaran miss Gyver balik kampung...

Langkah pertama aku ke Kedai 2 ringgit beli kepala paip..bawak balik rumah.. Mula2 tu buat-buat kuat la nak pusingkan kepala paip yang rosak tu..tapi hampeh...ku lihat ke kanan, ke kiri,mencari orang yang boleh diminta tolong..tiba-tiba mataku terpandang sorang adik ni (lingkungan umur 17 tahun kot..) so aku panggil dia dengan berkata "dik, leh tolong tak? " dia pun datang... "tolong apa?" aku jawab " tolong pusingkan kepala paip ni, kalau boleh tukar terus dengan yang baru"(amboi melebih2 pulak aku minta), adik tu pun cubalah sedaya upaya yg mungkin utk pusing kepala paip tu.. tapi rupanya hampeh jugak..apapun terima kasih la sebab sudi tolong..nak belanja pun, esok dah puasa..kesian tengok dia duk terkial2 menunjukkan kekuatan tapi tak dapat2 jugak, aku pun kata " takpelah.. nanti akak minta tolong orang lainla" (padahal masa tu khalial zihni, tak tau nak cari sape)takkan nak call Miss Gyver tu.. lagila teramat mustahil..

Fikir zikir....teringatla aku ada satu alat yg biasa miss Gyver guna masa pasang paip kat rumah dulu.. aku pun buka bonet kereta..n misi pun bermula...kuh..keh..kuh ..keh... Last2 aku berjaya membuka kepala paip tu dengan menggunakan tenaga 2 kerat aku..Alhamdulillah..

Hasilnya.... kepala paip dah bertukar dan air pun tak menitis lagi...

Jadik, utk mengenangkan jasa kepala paip yang dah berjasa masa aku basuh kereta sebelum ni, ingin ku abadikan dikau di laman blog aku yang tak seberapa ini.. diharap aku sentiasa dihati kau..eh silap, dikau sentiasa dihatiku...
Jasamu dikenang...
So, aku pun layak membawa gelaran Mrs Gyver


ZaTuL: Teringat umi selalu pesan masa kecik2 dulu, jangan cari barang guna kepala lutut.. sebab apa, kalau kitorang cari barang mesti tak jumpa walaupun duk depan mata.. bukan tak nampak, buat-buat tak nampak..heheh...

3 comments:

  1. hehehe..ambo bnyk kali doh jd missGyver..tahniah New Missgyver....;)

    ReplyDelete
  2. terima kasih la...tapi kenapa tak dok pun director panggil kita jadi pelakon ganti Mc Gyver yang dah tua tu ek...

    ReplyDelete
  3. 2la keh..pelapis dh ado ni..depa xnapok lg tu, bakat kito..

    ReplyDelete


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin