Sunday, August 23, 2009

NAK TENGOK ESOK..

Budak-budak ni memang berani n degil..kan dah cakap, pakai pakaian yang elok, kalau tak ada sebab, kena pakai baju kurung waktu agama..atau pakaian lain yang sedap mata memandang.. ni depa duk kira sedap di mata depa.. Baru je Ustaz Huri bagitau, nak pakai baju, tengok kat cermin..pastu fikir, "aku pakai ni, Allah suka tak..tutup aurat tak??" budak ni, dengar je..tapi tak ikut..


Alkisahnya berlaku masa tengah round kelas jaga budak-budak ni, buat kuiz 1 Pen. Islam, ternampak sorang pelajar pakai seluar jean ngan blouse yang tak cukup besar dengannya..jalan lagi, jumpa beberapa orang yg tak pakai skaft ngan sarung kaki, n sorang pakai selendang putih yang jelas boleh nampak rambut dan telinga dia.....
Habis je Kuiz 1 selama setengah jam, aku suh budak2 lain balik tapi yang 4 orang tu aku suh tunggu dulu... So, diorang mulala gelabah..ada yang betulkan tudung, baju dsbg...
Tapi mereka sdar apa kesalahan yang dilakukan.. yang lucunya, bila aku tanya "apa kesalahan yang kamu dah buat hari ni" sorang tu terus jawab," tak solat subuh tadi..." mgkin dia ingat aku ada instint yang leh tau dia tak solat..heheh...tak pasal-pasal tambah lagi topik aku...pot..pet..pot..pet.. habis...


So aku bagi last warning, lepas ni tak mau tengok pakai seluar jean dan baju yang ketat, kena pakai stoking/sarung kaki, pakai skaf, n jangan pakai selendang.. kalau Ustazah PFA mengibaratkan nya macam kain basuh pinggan, aku guna dia utk jadi alas meja.. nak je ajak budak2 ni datang umah tengok taraf selendang yg dipakai tu.. bagi aku, lebih baik lagi kalau baju sebijik macam kain langsir dari tudung sbijik mcm kain basuh pinggan....


Kalau nak pakai sangat boleh... tapi pakai dulu tudung lain yang leh tutup aurat seperti dada n tidak menampakkan leher, pastu lilitlah macammana pun...




Pengalas meja rumah aku... ni dihadiahkan oleh ex-student tahun lepas sebab dia terpakai depan aku..so aku minta dia bagi kat aku semua selendang yg dia ada..tapi dia kata ada satu ni je.. so takpelah.. asalnya nak buat jadi kain basuh pinggan tapi dia suh buat alas meja..tau pun malu..


ni pulak, aku beli sendiri tahun lepas, bukan niat nak pakai tapi nak buat alas tV.. tapi last2 aku buat alas oven

UsTaZah ZatuL: Ustazah sayang kat korang, tu yang ustazah buat camtu..kalau tak korang tak ikut dan terbawa-bawa nanti..

2 comments:

  1. cayalah utajah ni, garang gk eh, siap buat ops rampas merampas lg tu..;)

    ReplyDelete
  2. geram..bayngkan baru kemarin cakap,ari ni buat jugak..Tapi dia kata dia ikhlas nak bagi.. so bukan merampas..

    ReplyDelete


RockYou FXText

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin